FAQ sezóna 20/21


Kedy otvoríte lyžiarske strediská?

Lyžiarsku sezónu 2020/2021 chceme otvoriť hneď, ako to bude možné z pohľadu vývoja pandemickej situácie a aktuálnych snehových podmienok. Zásadným bude súhlasné stanovisko odborných orgánov – Pandemickej komisie vlády SR a Úradu verejného zdravotníctva SR.

Bude lyžovačka s ohľadom na súčasnú situáciu okolo koronavírusu už bezpečná?

Otvorenie ktoréhokoľvek lyžiarskeho strediska bude možné iba na základe súhlasu národných autorít garantujúcich stabilitu situácie a bezpečnosť lyžiarov. Od začiatku pozorne sledujeme usmernenia jednotlivých úradov a tak ako sme zaviedli všetky nevyhnutné preventívne opatrenia, tak v nich budeme pokračovať aj naďalej a veríme, že aj vďaka nim sa podarí situáciu čo najskôr stabilizovať a do horských stredísk sa opäť vráti život. Čo keď si kúpim Šikovnú sezónku a nebudem ju môcť kvôli úrazu/ochoreniu naplno využiť? V uvedenom prípade je podľa Všeobecných obchodných podmienok potrebné doručiť lekársku správu potvrdzujúcu prekážku využitia Šikovnej sezónky do 10 pracovných dní od jej vydania a na základe toho je následne možný prevod sezónky na iného držiteľa v rovnakej vekovej kategórii. Doplatky do inej vekovej kategórie nie je možné uskutočňovať.

Čo keď si kúpim Šikovnú sezónku a sezóna nezačne?

V takomto prípade vám vrátime celú kúpnu cenu do kreditu v GOPASS konte.

Čo keď kvôli COVID-19 sezóna začne až neskôr a nebudeme môcť lyžovať celú zimu?

Takúto situáciu si určite nikto nepraje. Veríme, že všetky prijaté opatrenia pomôžu stabilizovať súčasnú situáciu a obľúbené turistické i lyžiarske centrá začnú opäť žiť svojím životom. Ak by ale horské strediská predsa len ostali kvôli preventívnym opatreniam zatvorené aj počas lyžiarskej sezóny 2020/21 alebo by boli otvorené len časť sezóny, budeme obmedzenie kompenzovať.

Budú špeciálne obmedzenia na prepravu lanovkami?

Ako prevázdkovateľ horského strediska máme pripravený vlastný COVID semafor, podľa ktorého budeme priebežne upravovať aktuálne opatrenia pre bezpečné zážitky. Základom je používanie rúšok, dodržiavanie odstupov a dezinfekcia s využitím dostupných prostriedkov.

Budú v zime v prevádzke lyžiarske školy a apres-ski?

Lyžiarske školy budú v prevádzke pri dodržaní všetkých aktuálnych preventívnych opatrení. Apres-ski občerstvenie bude v prevádzke za dodržiavania prísnych hygienických štandardov; spoločenské eventy budú limitované podľa aktuálnych opatrení. Bližšie podrobnosti už čoskoro.

Ako to vidíte so sezónou 20/21 pri momentálnom trende nelogických opatrení?

Všetky lyžiarske strediská TMR sú pripravené na príchod zimy a spustenie zasnežovania v prvý možný termín. Lyžovačku by sme chceli spustiť tradične začiatkom decembra. Plánovaný termín otvorenia lyžovačky v Jasnej a na Štrbskom plese však bude závisieť v prvom rade od vývoja aktuálnej situácie a kladného rozhodnutia Pandemickej komisie vlády SR a Úradu verejného zdravotníctva SR.   Počasie zároveň ovplyvní to, či otvoríme o pár dní skôr alebo neskôr. Pandémia môže ale ovplyvniť to, ako budeme fungovať – či budú môcť byť otvorené reštaurácie, infocentrá, interiérové priestory. Zatiaľ chýbajú usmernenia od národných autorít, no nesedeli sme so založenými rukami a pripravili sme spolu s Lavexom (Združenie prevádzkovateľov lanoviek a vlekov na Slovensku) a Ministerstvo dopravy prevádzkový Covid semafor pre horské strediská s opatreniami, ktoré budeme vedieť podľa vývoja aktuálnej situácie sprísňovať alebo uvoľňovať.

Čo ak nastane taká situácia, že zatvoria stredisko. Čo potom so zakúpenými skipasmi?

Veríme, že štát nastaví opatrenia tak, že prevádzkovať lyžiarske rezorty budeme môcť. Sme pripravení riadiť ľudí v rezortoch, tak aby sa k sebe nepribližovali a neohrozovali sa. Ak by ale došlo k uzavretiu rezortov, postupovať budeme podľa platných VOP a nastaveného systému garancií. V prípade, že si kúpite skipas a v daný deň nebude možné z dôvodu Covid obmedzenia lyžovať, pripíšeme vám za nevyužitý skipas kredit na vaše Gopass konto. Kredit následne budete môcť využiť na nákup služieb (skipasy, vstupy do vodných parkov) prostredníctvom e-shopu Gopass. V prípade kúpy Šikovnej sezónky je pripravený systém garancií, ktorého súčasťou je aj kompenzácia – tá bude závisieť od viacerých faktorov – počtu prevádzkových dní stredísk, dĺžky trvania obmedzení, počtu vami odlyžovaných dní. Príklad – ak bude sezóna trvať 20 dní – a vy odlyžujete 5 dní, budete mať nárok na kompenzáciu vo výške 50%. Systém garancií nájdete na tomto linku.

Ak kvôli covidu nebude otvorené stredisko vrátite mi peniaze? Do Gopass konta alebo na účet?

V prípade, že si kúpite skipas a v daný deň nebude možné z dôvodu Covid obmedzenia lyžovať, pripíšeme vám za nevyužitý skipas kredit na vaše Gopass konto. Kredit následne budete môcť využiť na nákup služieb (skipasy, vstupy do vodných parkov) prostredníctvom e-shopu Gopass. V prípade kúpy Šikovnej sezónky je pripravený systém garancií, ktorého súčasťou je aj kompenzácia – tá bude závisieť od viacerých faktorov – počtu prevádzkových dní stredísk, dĺžky trvania obmedzení, počtu vami odlyžovaných dní. Príklad – ak bude sezóna trvať 20 dní a vy odlyžujete 5 dní, budete mať nárok na kompenzáciu vo výške 50%. Systém garancií nájdete na tomto linku.

Aké máte návrhy na fungovanie v stredisku počas COVID-u?

Máme pripravený vlastný prevádzkový Covid semafor, ktorý sme dali dokopy s ľudmi z Lavexu (Združenie prevádzkovateľov vlekov a lanoviek v SR) a aj na základe skúseností zo zahraničia. Tento manuál rieši preventívne opatrenia v celom stredisku – od nákupu skipasov, cez nástup na lanovky, prepravu, spôsob fungovania reštaurácií, opatrenia pre obslužný personál. Podľa vývoja situácie tak môžeme opatrenia buď sprísňovať alebo uvoľňovať.

Bude lyžovanie bezpečné? 

Lyžovačku považujeme za rovnako bezpečnú ako akýkoľvek iný vonkajší šport. Čo sa týka lanoviek, pri dodržiavaní nastavených opatrení a zodpovednom prístupe lyžiarov sú rovnako bezpečné ako akákoľvek iná verejná doprava.

Čo ak budú zatvorené reštaurácie a apres ski bary ?

Môžeme sa na to pozrieť aj tak, že táto sezóna bude návratom k podstate – teda k radosti z lyžovania 😊. Apres-ski a reštaurácie by v rámci prevencie mali fungovať podľa jasných pravidiel tak, aby sme dokázali eliminovať akékoľvek riziká. To, spolu so zodpovedným prístupom lyžiarov bude základom pre bezpečné zimné zážitky.

 Čo ak budú zatvorené hranice ?

Veríme, že situácia s cestovaním sa v nasledujúcich týždňoch zlepší a umožní pricestovať na lyžovačku i zahraničným klientom. Uvažuje sa o testovaní cestujúcich na hraniciach, čo by znamenalo, že do rezortu pricestujú osoby s negatívnym COVID testom. Súčasná situácia a najmä preventívne opatrenia by v prvom rade mali pomôcť k stabilizácii. Veríme, že zodpovedný prístup k preventívnym opatreniam bude základom pre čo najskorší návrat života do normálu a zimnú sezónu si budeme môcť užiť na svahoch doma aj za hranicami.

Čo ak budú nakazení ľudia v rezorte ? Zatvoria ho?

Lyžiarske stredisko funguje identicky ako napr. mestá či obce. V prípade, že vo vybranej prevádzke sa objaví nakazený klient alebo zamestnanec, prebiehajú štandardné postupy – zamestnanci z prevádzky idú do karantény, rovnako aj klienti s ktorými sa nakazený stretol. Predpokladáme, že zodpovedné autority budú situáciu pozorne monitorovať a v prípade potreby budú konať. My urobíme všetko preto, aby sme aj vďaka vlastným opatreniam minimalizovali riziká a dopriali ľuďom bezpečnú lyžovačku. V prípade uzatvorenia máme pripravený systém garancií pre majiteľov zakúpených jedno a viacdňových skipasov ako aj Šikovných sezóniek. Viac na tomto linku.

Znížte kapacitu v kabínkach? 

Zníženie kapacity prepravných zariadení nie je riešením. Naším cieľom je eliminovať kontakt medzi návštevníkmi a možnosť šírenia nákazy. To znamená musíme znížiť tvorbu rád na lanovky, zvýšiť rozostupy. V kabínkových lanovkách zrejme budeme obmedzovať počty osôb, ale sedačkové lanovky by mali fungovať na plnú kapacitu aby sa netvorili rady. Nachádzame sa vo výnimočnej situácii a riadenie kapacity strediska spolu s konkrétnymi opatreniami v lanovkách je jednou z možností, ako dokázať zabezpečiť prevádzku strediska v súlade s odporúčaniami hygienikov. Do tejto chvíle však nie sú k dispozícii žiadne oficiálne odporúčania, takže pripravili sme aktívne návrh vlastných preventívnych opatrení, ako prevádzkovať stredisko.

Aké sú podmienky predaja skipasov a záruka ich využitia?

Od začiatku pandémie je našou snahou vyjsť klientom v ústrety, preto meníme proklientsky obchodné podmienky, pridávame garancie vrátenia peňazí, predlžujeme možnosť nakúpenia cenovo najvýhodnejších produktov ako je Šikovná sezónka. Platné VOP spolu s aktuálnymi garanciami sú sprístupnené nonstop na webe GOPASS. Keďže do dnešného dňa neboli národnými autoritami stanovené žiadne usmernenia a podmienky smerom k zimnej sezóne, aj poskytnuté garancie vychádzajú predovšetkým z jestvujúcich Všeobecných obchodných podmienok k Šikovnej sezónke.

Prečo ste neodškodnili šikovných sezónkarov za sezónu 19/20?

Kompenzovali sme klientov, ktorí prelyžovali sezónku veľmi málo. No uplynulá sezóna v slovenských strediskách trvala aj napriek neskoršiemu začiatku viac ako 3 mesiace – presnejšie 97 dní. Pre majiteľov Šikovnej sezónky, ktorí ani počas takej dlhej doby nestihli lyžovať ani raz, sme pripravili kompenzácie. Tých sa dočkali aj sezónkari, ktorí odlyžovali 1-6 dní – celkovo sme kompenzácie poskytli viac ako 13-tisíc sezónkarom.

Minulá sezóna vraj trvala 97 dní, ale podmienky na lyžovačku neboli vhodné.

Mrzí nás, že ste si počas 97 dní nenašli ani jeden deň, ktorý by zodpovedal vašim predstavám. Ako skúsení lyžiari určite viete, že podmienky v strediskách sa menia v závislosti od počasia, počtu lyžiarov a ďalších faktorov. Každý jeden deň zimnej sezóny robíme všetko, čo je v našich silách a v silách techniky, aby sme pre lyžiarov pripravili čo najlepšie podmienky. Robili sme to počas uplynulej sezóny a rovnako sa budeme snažiť aj počas tej budúcej.

Aká je záruka že sa bude lyžovať? Vrátite mi peniaze ak si to kúpim?

Otvorenie zimnej sezóny vo Vysokých i Nízkych Tatrách pripravujeme v prípade priaznivých poveternostných podmienok na začiatok decembra. V prípade, že si kúpite skipas a v daný deň nebude možné z dôvodu Covid obmedzenia lyžovať, pripíšeme vám za nevyužitý skipas kredit na vaše Gopass konto. Kredit následne budete môcť využiť na nákup služieb (skipasy, vstupy do vodných parkov) prostredníctvom e-shopu Gopass. V prípade kúpy Šikovnej sezónky je pripravený systém garanciíktorého súčasťou je aj kompenzácia – tá bude závisieť od viacerých faktorov – počtu prevádzkových dní stredísk, dĺžky trvania obmedzení, počtu vami odlyžovaných dní. Príklad – ak bude sezóna trvať 20 dní – a vy odlyžujete 5 dní, budete mať nárok na kompenzáciu vo výške 50%.


FAQ

KDE V STREDISKU JE MOŽNÉ ZAKÚPIŤ SKIPASY?

Na severnej strane strediska sú skipasy v predaji v pokladniach na Záhradkách, Bielej Púti, Lúčkach a v novej pokladni pri HAPPY ENDE. Na južnej strane strediska je pokladňa situovaná v stredisku Krupová. Pokladňa v stredisku Srdiečko bude otvorená do spustenie lanovky Krupová – Kosodrevina do prevádzky. Od tohto termínu bude na južnej strane možné skipasy zakúpiť výlučne v Krupovej.

 

Lístky je možné pohodlne zakúpiť aj vopred v online e-shope www.gopass.sk, nečakáte tak v rade na pokladni ale idete priamo na turniket.


AKO ZABRÁNIŤ KÚPE NEPLATNÉHO LÍSTKA?

Vždy kupujte skipasy v pokladni alebo online na www.gopass.sk. Nikdy nekupujte lístok od inej osoby na parkovisku, pri pokladni alebo na svahu. Vyhnete sa tak nepríjemnému prekvapeniu vo forme zablokovaného skipasu.


AKO ZABRÁNIŤ ZABLOKOVANIU SKIPASU?

Skipasy v stredisku Jasná sú neprenosné. Pri prvom vstupe cez turniket systém nasníma vašu tvár, ktorá sa automaticky spáruje s vašim skipasom. Preto si nevymieňajte skipasy medzi sebou (manžel -manželka, mama – dcéra, otec – syn,  atď.) V prípade zámeny vám budú lístky zablokované. Ak máte zablokovaný lístok, obsluha lanovky Vás na lanovku nepustí.


AKO SI UŽIŤ BEZPEČNÚ LYŽOVAČKU?

Väčšine lyžiarov odporúčame lyžovať výhradne na vyznačených lyžiarskych tratiach. Lyžovanie mimo vyznačených zjazdoviek a vo freeride zónach je na vlastné riziko, vyžaduje si teda výbornú lyžiarsku zdatnosť. Freeriderom odporúčame vopred uzavrieť Poistenie na zásah Horskej záchrannej služby.

Vždy si je potrebné pozrieť na ktorej strane Chopku lyžujete. V prípade nepriaznivého počasia je veľmi ľahké stratiť orientáciu v stredisku. Vždy majte pri sebe mapku strediska, jednoduchšie si overíte svoju polohu na svahu.


V AKOM ČASE JE MOŽNÉ POČAS DŇA LYŽOVAŤ?

Vždy je potrebné vopred sa uistiť o prevádzkovom čase lanoviek. Preprava osôb mimo prevádzkových hodín je zakázaná. Informácie o prevádzke lanoviek sú zverejnené tu, na informačných bránach nástupných staníc lanoviek, v informačnom propagačnom materiáli s mapkou strediska, v infocentrách Biela Púť, Lúčky, Krupová alebo na tel. čísle +421 907 88 66 44.

V termíne od začiatku lyžiarskej sezóny do 31. januára sú lanové dráhy v prevádzke v čase 8:30 – 15:30 a v termíne od 1. februára do konca lyžiarskej sezóny je prevádzková doba predĺžená do 16:00.

Mimo týchto dôb sú ZJAZDOVKY UZATVORENÉ! Hrozí nebezpečenstvo úrazu káblami snežných diel a od strojov upravujúcich trate, najmä navijákových s rozvinutým lanom! V prípade ak je na zjazdovke Biela Púť večerné lyžovanie, vstup je povolený od 18.00 do 21.00 hod.


JE V CENE LÍSTKA AJ POISTENIE NÁKLADOV NA ZÁSAH HORSKEJ ZÁCHRANNEJ SLUŽBY ALEBO JE VHODNÉ SA POISTIŤ ZVLÁŠŤ?

V cene zakúpeného skipasu je zahrnuté spomínané poistenie na zásah Horskej záchrannej služby, ktoré platí výlučne na otvorených a vyznačených tratiach. Možnosť pripoistiť sa do voľných terénov poskytuje Infocentrum na Bielej Púti. 


KEDY MÁME NÁROK NA SKUPINOVÚ ZĽAVU?

Organizované skupiny s počtom viac ako 20 osôb získavajú po predložení menného zoznamu 5% zľavu z celkovej ceny skipasov. Zľava platí pre organizované skupiny min. 20 osôb, podmienka jej získania je nákupu naraz pre celú skupinu. Na tento produkt sa nevzťahujú žiadne ďalšie zľavy. Potrebný je zoznam členov skupiny s pečiatkou organizácie a podpis zodpovednej osoby. Viac informácií o zľavách poskytujeme v infocentrách strediska.


AKO SA SPRÁVAŤ V STREDISKU V PRÍPADE SILNÉHO VETRA?

V prípade nepriaznivého veterného počasia je potrebné lyže, palice a snowboardy zobrať so sebou do kabíny lanovky. V takýchto prípadoch prosíme o dôsledné dodržiavanie pokynov obsluhy.


KDE NÁJDEM PRVÚ POMOC V STREDISKU?

Horská záchranná služba má svoje stanoviská s ošetrovňami na Bielej Púti, na Lúčkach a v Krupovej.  Telefonická linka je 18 300 a každý lyžiar by ju mal poznať naspamäť. Číslo je uvedené v mapke strediska a na informačných mapách v stredisku.

Medical centrum je bezbariérové zdravotné stredisko, situované v budove bývalého Domu Horskej služby v Jasnej, na prízemí budovy v hornej časti zjazdovky Biela Púť (Koliesko). V blízkosti zdravotného strediska, vedľa zjazdovky Biela Púť je aj heliport. Telefonický kontakt je + 421 910 783 111.


JE MOŽNÉ SA V STREDISKU NA SVAHOCH S DEŤMI SÁNKOVAŤ?

Sánkovanie, bobovanie, či spúšťanie sa na klzákoch je v stredisku, mimo vyhradených zón, počas dňa, večer aj v noci z bezpečnostných dôvodov zakázané (zabránenie stretu sánkujúcich sa osôb s lyžiarmi a zraneniam). Sánkovanie je povolené vo FUN ARÉNE na Bielej Púti, denne od 18.00 – 21.00, kde je k dispozícii aj dopravníkový vlek.